ساخت صفحه لندينگ ( قسمت دوم )

چگونه يک صفحه لندينگ بسازيم : دستورالعمل مرحله به مرحله

اصول يک صفحه لندينگ موفق

اصول اولين قسمت مشاهده شده يا بالايي ترين قسمت طراحي سايت

در قسمت قبلي در مورد فروش روزنامه ها که چگونه به صورت نيم صفحه قرار داده مي شود صحبت کرديم .

اين موضوع در مورد صفحات لندينگ در طراحي سايت نيز صدق مي کند .

خواننده بايد از همان نگاه اول علاقه خود را نشان دهد .

همچنين او بايد درک کند که آيا او نياز دارد باز هم اسکرول کند يا خير !

بنابراين ، شما بايد توجه ويژه اي به بالايي ترين قسمت طراحي سايت داشته باشيد .

اين بخش نبايد با اطلاعات بيش از حد پر شده باشد .

اما در عين حال بايد حاوي اصل و جوهر طراحي سايت باشد .

مهم ترين دکمه براي هدف گيري يک اقدام مشخص اکثر اوقات در بالا ترين قسمت وجود دارد .

همچنين در بخش انتهايي صفحه لندينگ نيز بايد قرار داشته باشد .

قابليت اسکن و ساختار

مردم مي خواهند که خيلي سريع اطلاعات به دست آورند .

بنابراين صفحه لندينگ بايد به صورت واضح ساختار بندي شده باشد و قابل درک باشد .

براي اين کار ، شما بايد اطلاعات را به بخش هاي مختلف در طراحي سايت تقسيم کنيد .

اين اطلاعات در هر بخش بايد حاوي زير عنواني باشد .

البته علاوه بر زير عنوان بايد شامل ليست بندي ، تصاوير و نقل قول هايي نيز باشد .

نقشه حرارت طراحي سايت

بخش هاي مهم طراحي سايت به طور منطقي بايد در ديد باشد .

پس کاربران عناصر را به درستي در جايي که بايد باشد مي يابد .

چندين طرح وجود دارد که شما مي توانيد از آن استفاده کنيد .

متناسب ترين طرح هايي که وجود دارد و شما مي توانيد از آن استفاده کنيد عبارت است از :

  • طرح بندي Z
  • طرح بندي گوتنبرگ

فيس بوک مثال خوبي براي طرح بندي Z است .

کاربر به طور ناخودآگاه مي داند که دکمه عمليات در گوشه پايين سمت راست قرار دارد .

در قسمت بعدي در مورد طرح بندي گوتنبرگ در طراحي سايت توضيح خواهيم داد .

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/how-to-create-a-landing-page-step-by-step-instructions-part-two/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *