چگونه يک صفحه لندينگ بسازيم : دستورالعمل مرحله به مرحله
اصول يک صفحه لندينگ موفق
نقشه حرارت طراحي سايت
قول داده بوديم که در مورد طرح بندي گوتنبرگ در طراحي سايت نيز توضيحاتي ارائه دهيم .
طرح بندي گوتنبرگ صفحه را به چهار قسمت تقسيم مي کند .
خواننده به دنبال مهم ترين اطلاعات در قسمت بالا سمت راست مي گردد .
البته در زبان انگليسي در قسمت بالا سمت چپ بايد دنبال اين مورد باشيد .
در قسمت پايين سمت چپ خواننده بايد در طراحي سايت تصميم بگيرد .
شما در اين جا بايد دکمه سفارش يا يک دکمه دستوري قرار دهيد .
ناوبار در دسترس
يک صفحه لندينگ در طراحي سايت معمولا يک صفحه طولاني است .
براي اين که گشت و گذار کاربر را در طراحي سايت راحت کنيد
و اجازه دهيد اطلاعات درستي را به دست آورد :
لينک دهي به قسمت هاي مهم در هدر طراحي سايت بايد انجام شود .
عناصر دستوري
عناصر دستوري يک نتيجه گيري منطقي از مسيري طولاني است که :
خواننده را به مرحله جديدي از قيف فروش مي برد .
در صفحه لندينگ طراحي سايت دکمه هاي عضويت در خبرنامه و پرداخت وجود دارد .
همچنين لينک محصولات و فرم هاي ايميل نيز وجود دارد .
تصميم توسط شکل و رنگ دکمه تحت تاثير قرار مي گيرد .
همچنين ارائه پيشنهاد ويژه مثل ” فقط سه ماشين باق مانده است ” و جايگاه آن نيز مهم است .
راه ارتباطي در قسمت هاي برجسته
بعضي کاربران دوست ندارند مطالب طراحي سايت بخوانند .
اما مي خواهند سوال هاي متفاوتي به طور مستقيم از شما بپرسند .
پس اطلاعات تماس مثل يک فرم بازخورد ، آدرس ايميل و تلفن تماس بايد هميشه در دسترس باشد .
آزمايش اصول مختلف
گاهي اوقات متوجه مي شويد که اگر متن موجود در صفحه طراحي سايت را تغيير دهيد
يا دکمه سفارش را دو سانتي متر بالا تر ببريد ، کاربران بيشتر مشتاق مي شوند که کار مورد نظر شما را انجام دهند .
بنابراين ، در صفحات لندينگ طراحي سايت بايد طراحي هاي مختلف امتحان شود و هر کدام براي گروهي آزمايش شود .
هيچ دستور العمل جهاني وجود ندارد .
شما بايد امتحان کنيد و تغييرات را در طراحي سايت اعمال کنيد .
نتيجه مورد نظر از بازخورد به دست مي آيد .